субота, 20 січня 2018 р.

План конспект уроку Біологія 9 клас "Ознака, як результат взаємодії генів. Поняття про зчеплення генів і кросинговер."

Біологія 9 клас                     
Тема: Ознака, як результат взаємодії генів. Поняття про зчеплення генів і  кросинговер.

Мета: ознайомити з особливостями формування ознак, явищами взаємодії алельних і неалельних генів, проміжним характером успадкування ознак; сформувати поняття «неповне домінування», «комплементарність», «полімерія», «епістаз»; розкрити значення взаємодії генів для формування ознак організмів; удосконалювати навички складання схем схрещування й розв’язування елементарних генетичних задач; розвивати пам’ять, увагу, уяву, критичне та логічне мислення, мову, уміння висловлювати судження, аналізувати й систематизувати інформацію, установлювати причинно-наслідкові зв’язки, робити логічні висновки; виховувати ціннісне ставлення до всього живого та дбайливе ставлення до власного здоров’я, інтерес до предмета; формувати науковий світогляд.
Обладнання: підручник, схеми
Поняття та терміни: неповне домінування, множинний алелізм, комплементарність, полімерія, кросинговер.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
Самостійна робота
1.      Написати три основних закони Менделя та пояснити їх суть.
2.      Розв’язати задачу
У норок коричневе забарвлення хутра визначається домінантним алелем, сіре – рецисивним. Визначте генотип нащадків від схрещування сірого самця з коричневою гетерозиготною самкою.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Поміркуйте!
            У Психологічній енциклопедії взаємодія визначається як прямий чи опосередкований вплив суб’єктів один на одного, який характеризується виникненням зав’язків і їх взаємозумовленістю. Дослідженнями встановлено існування таких видів взаємодії, як співдружність, конкуренція й конфлікт. А які особливості взаємодії генів у генотипі?
IV.Вивчення нового матеріалу
Розповідь з елементами бесіди
            Взаємодія генів – взаємовплив алельних генів за участі функціональних продуктів, особливості яких і визначають різні види успадкування ознак.
            Види взаємодії генів
1.      Взаємодія алельних генів: повне домінування, неповне домінування, множинний алелізм.
2.      Взаємодія неалельних генів: комплементарність, полімерія, множина дія генів.
Самостійна робота з визначеннями підручник ст152-154
            Зчеплення генів – це явище спільного розташування й успадкування генів, локалізованих в одній хромосомі. (Томас Хант Морган 1866-1945 р.)
Підручник мал.99 ст.156
            Кросинговер – це процес, під час якого гомологічні хромосоми обмінюються певними ділянками. (мал.101 ст.157)
V. Закріплення вивченого матеріалу
Самостійна робота з підручником над питанням
-          Яке значення хромосомної теорії спадковості?

VI. Підсумок уроку . Д/з …п.36,37 (додатково дати відповідь на запитання №7,8,9 ст.159 підручник, письмово)

1 коментар:

Біологія 9 клас. Екосистеми. Екосистеми та їх функції.

Біологія 9 клас. Екосистеми. Екосистеми та їх функції.