План конспект уроку
Біологія 9 клас
Біологія 9 клас
Тема уроку: Ферменти, їхня роль у клітині. Лабораторне дослідження «Властивості ферментів».
Мета: сформувати уявлення про основну функцію білків — ферментативну; розповісти про ферменти, їх основні властивості і принцип дії ферментів; розвивати уміння порівнювати будову та функції органічних молекул та сполук у клітинах живих організмів; уміння спостерігати, аналізувати та робити відповідні висновки; виховувати матеріалістичні погляди та уявлення про спадковий зв’язок живої і неживої природи на основі єдності хімічного складу.
Мета: сформувати уявлення про основну функцію білків — ферментативну; розповісти про ферменти, їх основні властивості і принцип дії ферментів; розвивати уміння порівнювати будову та функції органічних молекул та сполук у клітинах живих організмів; уміння спостерігати, аналізувати та робити відповідні висновки; виховувати матеріалістичні погляди та уявлення про спадковий зв’язок живої і неживої природи на основі єдності хімічного складу.
Основні поняття і терміни: ферменти, активний центр, субстрат, фермент- субстратний комплекс, зниження енергії активації реакції.
Обладнання та матеріали: фото, схеми, лабораторне обладнання
Обладнання та матеріали: фото, схеми, лабораторне обладнання
Тип уроку: засвоєння нових знань
Хід уроку
І. Організаційний етап
1. Привітання, перевірка готовності до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Біологічний диктант
1. Привітання, перевірка готовності до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Біологічний диктант
1. Білки – це?
2. Скільки амінокислот входить до складу білка?
3. Міцність білкових молекул визначають…………..зв’язки.
4. Якою є структурна організація білків?
5. Денатурація – це процес………..?
6. Ренатурація – це процес…….?
7. Яка роль білків у життєдіяльності організмів?
8. Назвіть основні функції білків.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
Бесіда
Що ви знаєте про хімічні реакції, які відбуваються в живих організмах? Чим вони відрізняються від реакцій, що відбуваються в неживій природі?
Що ви знаєте про каталізатори, які їх властивості? Які умови необхідні для дії тих або інших каталізаторів? Що ви знаєте про біологічні каталізатори?
ІV. Вивчення нового матеріалуРозповідь учителя
1. Ферменти. Властивості, механізм дії.
Ферменти — це біологічні каталізатори, здатні прискорювати хімічні реакції в клітині в десятки тисяч разів.
Що ви знаєте про хімічні реакції, які відбуваються в живих організмах? Чим вони відрізняються від реакцій, що відбуваються в неживій природі?
Що ви знаєте про каталізатори, які їх властивості? Які умови необхідні для дії тих або інших каталізаторів? Що ви знаєте про біологічні каталізатори?
ІV. Вивчення нового матеріалуРозповідь учителя
1. Ферменти. Властивості, механізм дії.
Ферменти — це біологічні каталізатори, здатні прискорювати хімічні реакції в клітині в десятки тисяч разів.
Вивчає ферменти наука ензимологія.
Основні властивості ферментів:
· Наявність активних центрів (ділянка з декількох амінокислот, до яких приєднуються молекули субстрату) мал.24 ст.42;
· Специфічність;
· Залежність активності від певних умов (рН, температури, тиску, концентрації субстрату та ферментів);
· Невитратність – прискорюють реакції, але самі при цьому не витрачаються;
· Висока біологічна активність – для реакцій використовуються в малих кількостях;
· Регульованість дії відбуваються під дією певних сполук (білки, катіони металів, аніони кислот)
Механізм дії ферментів.
розглянути схему мал.24 ст.42
розглянути схему мал.24 ст.42
Класифікація ферментів за хімічним складом:
1. Прості (однокомпонентні мають лише білкову частину) – амілаза, ліпаза, протеази;
2. Складні (двокомпонентні, складаються з апоферменту та кофактора) – каталаза, ДНК полімераза
Серед речовин які впливають на активність ферментів. Є такі, що збільшують швидкість реакції (активатори) та такі, що гальмують її (інгібітори). Інгібітори можуть бути поділені на оборотні (реверсивні) та необоротні (ірреверсивні).
Більша частина ферментних активаторів – катіони ( залізо, магнезій, цинк, калій, натрій, т. інші ). На активність одних ферментів впливає концентрація солей, інші не чутливі до присутності іонів.
V. Закріплення вивченого матеріалуЛабораторне дослідження «Властивості ферментів» (ст.42-43)
Більша частина ферментних активаторів – катіони ( залізо, магнезій, цинк, калій, натрій, т. інші ). На активність одних ферментів впливає концентрація солей, інші не чутливі до присутності іонів.
V. Закріплення вивченого матеріалуЛабораторне дослідження «Властивості ферментів» (ст.42-43)
Контрольні запитання
1. Що собою становлять ферменти?
2. Які функції виконують ферменти?
3. Завдяки чому ферменти здатні виконувати свої функції?
4. Завдяки яким властивостям білків живі організми здатні сприймати подразники?
VI. Підведення підсумку урокуПоміркуйте:
Чому без участі ферментів перебіг більшості біохімічних процесів у клітині був би неможливим?
VІI. Домашнє завданняВивчити матеріал підручника § 10
Виконати завдання: №1 ст43
1. Що собою становлять ферменти?
2. Які функції виконують ферменти?
3. Завдяки чому ферменти здатні виконувати свої функції?
4. Завдяки яким властивостям білків живі організми здатні сприймати подразники?
VI. Підведення підсумку урокуПоміркуйте:
Чому без участі ферментів перебіг більшості біохімічних процесів у клітині був би неможливим?
VІI. Домашнє завданняВивчити матеріал підручника § 10
Виконати завдання: №1 ст43
Немає коментарів:
Дописати коментар