понеділок, 2 жовтня 2017 р.

План - конспект уроку біологія 9 клас "Ферменти, їхня роль у клітині"

План конспект уроку

Біологія 9 клас 
Тема уроку: Ферменти, їхня роль у клітині. Лабораторне дослідження «Властивості ферментів».
Мета: сформувати  уявлення про основну функцію білків 
 ферментативну; розповісти про ферменти, їх основні властивості і принцип дії ферментів; розвивати уміння порівнювати будову та функції органічних молекул та сполук у клітинах живих організмів; уміння спостерігати, аналізувати та робити відповідні висновки; виховувати матеріалістичні погляди та уявлення про спадковий звязок живої і неживої природи на основі єдності хімічного складу. 
Основні  поняття і терміни: ферменти, активний центр, субстрат, фермент-субстратний комплекс, зниження енергії активації реакції.
Обладнання та матеріали:
 фото, схеми, лабораторне обладнання
Тип уроку:  засвоєння нових знань 

Хід уроку

І. Організаційний етап
1. Привітання, перевірка готовності до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Біологічний диктант
1. Білки – це?
2. Скільки амінокислот входить до складу білка?
3. Міцність білкових молекул визначають…………..зв’язки.
4. Якою є структурна організація білків?
5. Денатурація – це процес………..?
6. Ренатурація – це процес…….?
7. Яка роль білків у життєдіяльності організмів?
8. Назвіть основні функції білків. 
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
Бесіда
Що ви знаєте про хімічні реакції, які відбуваються в живих організмах? Чим вони відрізняються від реакцій, що відбуваються в неживій природі?
Що ви знаєте про каталізатори, які їх властивості? Які умови необхідні для дії тих або інших каталізаторів? Що ви знаєте про біологічні каталізатори?

ІV. Вивчення нового матеріалу
Розповідь учителя
1. Ферменти. Властивості, механізм дії.  
               Ферменти 
 це біологічні каталізатори, здатні прискорювати хімічні реакції в клітині в десятки тисяч разів.
Вивчає ферменти наука ензимологія.

Основні властивості ферментів:
·         Наявність активних центрів (ділянка з декількох амінокислот, до яких приєднуються молекули субстрату) мал.24 ст.42;
·         Специфічність;
·         Залежність активності від певних умов (рН,  температури, тиску, концентрації субстрату та ферментів);
·         Невитратність – прискорюють реакції, але самі при цьому не витрачаються;
·         Висока біологічна активність – для реакцій використовуються в малих кількостях;
·         Регульованість дії відбуваються під дією певних сполук (білки, катіони металів, аніони кислот)
Механізм дії ферментів.
розглянути схему мал.24 ст.42
Картинки по запросу ферменти
Класифікація ферментів за хімічним складом:
1.      Прості (однокомпонентні мають лише білкову частину) – амілаза, ліпаза, протеази;
2.      Складні (двокомпонентні, складаються з апоферменту та кофактора) – каталаза, ДНК полімераза

Серед речовин які впливають на активність ферментів. Є такі, що збільшують швидкість реакції (активатори) та такі, що гальмують її (інгібітори). Інгібітори можуть бути поділені на оборотні (реверсивні) та необоротні (ірреверсивні).
Більша частина ферментних активаторів 
 катіони ( залізо, магнезій, цинк, калій, натрій, т. інші ). На активність одних ферментів впливає концентрація солей, інші не чутливі до присутності іонів.
V.  Закріплення вивченого матеріалу
Лабораторне дослідження «Властивості ферментів» (ст.42-43)
Контрольні запитання
1. Що собою становлять ферменти? 
2. Які функції виконують ферменти? 
3. Завдяки чому ферменти здатні виконувати свої функції? 
4. Завдяки яким властивостям білків  живі
 організми  здатні сприймати подразники?
VI. Підведення підсумку уроку
Поміркуйте:
Чому без участі ферментів перебіг більшості біохімічних процесів у клітині був би неможливим?
VІI. Домашнє завдання
Вивчити матеріал підручника  § 10 
Виконати завдання: №1 ст43 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Біологія 9 клас. Екосистеми. Екосистеми та їх функції.

Біологія 9 клас. Екосистеми. Екосистеми та їх функції.