|
Li-S
акумулятори вважаються деякими експертами як наступники літій-іонних
акумуляторних батарей. Вони надзвичайно легкі, що дозволяє використовувати їх
для забезпечення польотів на сонячній енергії, вони дешеві у виробництві,
досить довговічні і демонструють високе значення показника енергетичної
ємності. Але, нажаль, ця технологія ще достатньо "сира", і її
головною проблемою є проблема підходящого електроліту, оптимальний склад
якого поки ще не був знайдений.
У
попередніх спробах створення Li-S акумуляторів дослідники використовували
рідкі електроліти. Але використання рідкого електроліту є монетою з двома
сторонами, з одного боку - рідина, наповнена іонами, є чудовим провідником
електричного струму, але з іншого боку рідкий електроліт деградує з часом і
зі збільшенням кількості циклів зарядження-розрядження це призводить до
передчасного виходу батареї з ладу. Крім цього, деякі рідкі електроліти
вогненебезпечні, що є суттєвою проблемою при експлуатації акумуляторних
батарей.
Але тепер,
за словами дослідників, їм вдалося знайти вирішення вищевказаних проблем. Ним
став новий склад твердого електроліту, основою якого стало поєднання літію і
полісульфідфосфатів, багатих сіркою матеріалів з високою питомою електричною
провідністю. "Наша технологія, у якій використовується твердий Li-S-електроліт,
позбавлена більшої частини недоліків, якими володіють акумулятори з рідким
електролітом" - розповідає доктор Ченгду Лянг (Dr. Chengdu Liang), -
"Дослідні зразки Li-S батарей витримують без погіршення їх характеристик
велику кількість циклів, не втрачаючи ємність, як літій-іонні
акумулятори".
Дослідні
зразки Li-S акумуляторів після 300 циклів зарядження-разрядження, проведених
при температурі у 60 градусів за шкалою Цельсія, зберегли питому ємність у
1200 мА*год / г. Для порівняння, аналогічний показник літій-іонних
акумуляторів становить 140-170 мА*год / г, але Li-S акумулятори виробляють
половину напруги, яку виробляють літій-іонні акумулятори. Тому восьмикратне
збільшення ємності енергії призводить фактично до чотириразового збільшення
ємності акумуляторної батареї.
У складі
Li-S акумуляторної батареї використовується сірка, яка у великих кількості
утворюється як побічний продукт нафтопереробки. Це дозволить використовувати
розроблену технологію, як один із способів утилізації промислових відходів,
які накопичуються у великих кількостях. У даний час нова технологія
виробництва Li-S акумуляторів знаходиться у вигляді, що не дуже підходить для
практичної її реалізації. Але доктор Ліенг і його група подали патентну
заявку і після оформлення відповідного патенту планують доопрацювати
технологію до потрібного рівня, який дозволить налагодити масове виробництво
нових акумуляторних батарей.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар