неділя, 13 січня 2019 р.

Біологія 6 клас План конспект уроку урокуБрунька: види, будова та основні функції. Лабораторне дослідження №5 Будова бруньки.


Біологія 6 клас        Урок №32              

Тема: Брунька: види, будова та основні функції. Лабораторне дослідження №5 Будова бруньки.
Мета:  розширити знання учнів про значення органів для рослин; розвивати вміння роботи з лупою, виконання та оформлення малюнків; на прикладі бруньки, розвивати вміння спостерігати, описувати і робити висновки; розширити кругозір учнів.
Обладнання: зразки бруньок, обладнання для лабораторного дослідження
Базові поняття:  брунька, вегетативна та генеративна брунька, верхівкові, бічні, пазушні, додаткові бруньки.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Хід уроку
І. Організаційний етап
II. Актуалізація опорних знань
Самостійна робота
Тестові завдання
1.      Визначте, яка  рослина має складний листок
а) каштан;                б) капуста;
в) смородина;          г) яблуня.
2.      Вкажіть, чим кріпиться до стебла сидячий листок
а) черешком;                                                  б) брунькою;
в) основою листкової пластинки;                г) прилистком
3.      Чи правильним є твердження, що прилистки листків виконують в основному захисну функцію
а) так;                           б) ні
4.      Вкажіть правильне визначення вузол – це місце з’єднання   
а) листків і стебла;                      б) стебла і коренів;
в) стебла і квітки;                        г) стебла і насінини
5.      Чи правильним є твердження, що листок не входить до складу пагона
а)так;                           б)ні
6.      Виокремте   функції пагона
 а) підтримка листків;                     б) фотосинтез;
в) поглинання солей із грунту;      г) запас поживних речовин.
Допишіть  речення
1.      Клітина наростання верхівкової бруньки забезпечують………………
2.      Поясніть,  для чого у плодових дерев проводять обрізку ………………………
3.      Листок з черешком називається ………………………..а без нього ………………
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Робота із зображенням (Проблемне питання «Що зображено на малюнку»)

IV. Вивчення нового матеріалу
Брунька – це зачатковий пагін з дуже вкороченими міжвузлями. Якщо брунька с зачатковим пагоном, то в ній мають бути зачаткове стебло, зачаткові листки та зачаткові бруньки, які ми можемо побачити за допомогою лупи. На верхівці зачаткового стебла є ділянка з твірною тканиною, яка називається конусом наростання. З нього утворюються тканини та відбувається ріст пагона. Зовні бруньки захищені покривними лусочками, які є видозміненими листками. У зимуючих бруньок покривні луски вкриваються кутикулою, або смолянистими речовинами (наприклад, у тополі, берези). Бруньки відрізняються розмірами, формою, розташуванням, функціями тощо. За призначенням розрізняють вегетативні бруньки, з яких утворюються нові листки, та генеративні бруньки, з яких формуються квітки або суцвіття. За місцем розташуванням бруньки бувають верхівкові (розташовуються на верхівках пагонів і забезпечують ріст пагона у висоту) і бічні  (містяться на бічних пагонах і здійснюють галуження). Бічні бруньки, які розвиваються в пазухах листків, називають позушними, а ті, що закладаються на стеблах, листках, додаткових коренях, – додотковими.Вони беруть участь у вегетативному розмноженні. Рослини також мають бруньки, які тривалий час можуть перебувати у стані спокою, але при пошкодженні рослини дають початок новим пагонам. їх називають сплячими бруньками. Отже, бруньки забезпечують ріст рослини у довжину та її галуження, перенесення несприятливих умов, утворення квіток для статевого розмноження, вегетативне розмноження тощо.
VI. Закріплення навчального матеріалу
Лабораторне дослідження №5 Будова бруньки. (робота із інструктивними картками)
VII. Підсумок уроку
VIII. Домашнє завдання опрацювати відповідний параграф підручника (принести цибулину)


1 коментар:

Біологія 9 клас. Екосистеми. Екосистеми та їх функції.

Біологія 9 клас. Екосистеми. Екосистеми та їх функції.